صنایع و تولیدکنندگان کفش و چرم نیازمند نیروهای کاردان و ماهر هستند

صنعت کفش

مدیر مدرسه عالی مهارتی کفش و چرم تبریز از نیاز مبرم تولیدکنندگان و صنایع این حوزه به نیروهای کاردان و فنی تخصصی خبر داد.

حسین فیضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های مدرسه عالی مهارتی کفش و چرم تبریز اظهار کرد: باتوجه به سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد در راستای مهارت‌افزایی، تربیت نیروهای ماهر و ترزیق آنها به بدنه تولید کشور توسط مدارس عالی مهارتی پیگیری می‌شود.

کسب اطلاعات بیشتر راجع به تولیدی کفش تهران

وی افزود: در شرایط کنونی، تعداد نیروهای متخصص و ماهر در حوزه صنعت کفش و چرم بسیار پایین‌تر از ظرفیت واحدهای تولیدی است و صاحبان این صنایع با کمبود نیروهای ماهر و کاردان روبرو هستند. مدرسه عالی مهارتی کفش و چرم به‌منظور تربیت و تامین نیروهای کاردان این حوزه آغاز به‌کار کرده است.

مدیر مدرسه عالی مهارتی کفش و چرم تبریز بیان کرد: مخاطبان این مدرسه هم می‌تواند از دانش‌آموختگان دانشگاهی یا از افراد غیردانشگاهی باشد و محدودیت درخصوص ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه مخاطبان خود ندارد.

فیضی پور با اشاره به لزوم توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه مطرح کرد: اغلب دانشجویان رشته‌های هنرهای تجسمی و گرافیک پس از سپری کردن دوره چهارساله کارشناسی و دورس نظری وقتی وارد فضای حرفه‌ای کار می‌شوند، فاصله فاحش بین کار و دانشگاه عیان می‌شود.

وی ادامه داد: این مقوله موجب سرخوردگی و احساس ناتوانی دانشجویان می‌شود و بعضا آنها را از امرار معاش و اشتغال در رشته تخصصی خود باز می‌دارد. تاکنون هیچ رشته‌ مصوبی در حوزه کفش و چرم در در دانشگاه‌های مطرح کشور ارائه نشده و این مدرسه مهارتی تنها مرجع آموزش‌های تخصصی در این به‌شمار می‌رود.

مدیر مدرسه عالی مهارتی کفش و چرم تبریز تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر نخستین و بزرگترین هدف تعیین شده برای این حوزه با اهمیت و موثر در اقتصاد شهری است. بسیاری از دانشجویان رشته‌های هنر در سال‌های اخیر علاقه‌مند ورود به صنعت کفش و چرم بوده‌اند ولی به دلیل نبود آموزش‌ها و هدایت‌های مناسب منصرف شده‌اند.

درباره تولیدی کفش در اسلامشهر بیشتر بدانید

فیضی پور درباره وجه تمایز آموزش‌های مدارس عالی مهارتی با مراکز مهارت‌افزایی خارج از دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پس از قریب به 40 سال ارائه خدمت به نظام آموزش عالی دارای یک برِند اجتماعی و ظرفیت‌های بالفعل است که مهارت آموزان در این مدرسه مهارتی از ظرفیت‌های این دانشگاه نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی تشریح کرد: امکانات فیزیکی، استادان و مدارک صادره هنرجویان همگی از دانشگاه آزاد اسلامی تامین و پشتیبانی می‌شود، از طرفی دانشگاه هیچ چشم‌داشتی از قِبل موضوعات مالی نسبت به مدارس مهارتی نداشته و تربیت نیروهای توانمند و کارآفرین در اولویت است.

مدیر مدرسه عالی مهارتی کفش و چرم تبریز خاطرنشان کرد: براساس رایزنی‌هایی که با تولیدکنندگان، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی صورت گرفته، این واحدهای تولیدی هستند که تقاضای تربیت کار ماهر و کاردان را از دانشگاه مطرح کرده‌اند و این به‌معنی مهیا بودن بازار کار برای قسمتی از هنرجویان است. البته زمینه‌های کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکارهای تخصصی برای هنرجویان نیز فراهم خواهد شد

 

 

منبع خبر

این مطلب در نوشته شده است خبر. Bookmark the permalink.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =